Literatur

Redecker, C. (2017). European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu(Y. Punie, Ed.). Publications Office of the European Union, Luxembourg. https://doi.org/10.2760/178382 (print),10.2760/159770 (online)

Puentedura, R. (2014a). Building transformation: An introduction to the SAMR model [Blog post]. Retrieved

JIM-Studie (2017)
Feierabend, S., Plankenhorn, T., Rathgeb, T., & Medienpädagogischer Forschungsverbund Südwest (mpfs). (2017). JIM 2017. In Landesanstalt für Kommunikation Baden-Württemberg (LFK), Jugend, Information, (Multi-) Media. https://www.mpfs.de/fileadmin/files/Studien/JIM/2017/JIM_2017.pdf

PISA (2022)

Lewalter, D., Diedrich, J., Goldhammer, F., Köller, O., & Reiss, K. (Hrsg.). (2023). PISA 2022: Analyse der Bildungsergebnisse in Deutschland. Waxmann Verlag.